čtvrtek 2. března 2017

POZOR: Platforma Benefi končí - akcionáři se rozhodli nežádat o licenci ČNB

Společnost Benefi musí od 1.3. přestat poskytovat spotřebitelské úvěry. Rozhodla se nežádat o licenci ČNB, kterou vyžaduje nový zákon o spotřebitelském úvěru. Společnost ani nenavyšovala základní kapitál na nutných 20 milionů korun.

Spekulace o konci se objevili již 1.3.2016, kdy na webu finlord.cz vyšel článek předpovídající konec platformy Benefi během letošního roku. Sám jsem si telefonátem do Benefi ihned potvrdil, že se něco děje. V první chvíli sice ještě trochu mlžili, že neví zda budou půjčky poskytovat, ale když jsem je seznámil s tím, že vím, že pokud do 28.2.2017 nepožádali o licenci, tak již 1.3.2017 poskytovat nové úvěry nemohou. V tu chvíli mi bylo prakticky potvrzeno, že je už vše rozhodnuto a že platforma nyní nebude nové úvěry poskytovat.

Pro nás, jako investory by se nemělo změnit nic — platforma dál poběží a bude vybírat a přerozdělovat investorům splátky. Jsem velmi zvědavý, zda jim to vydrží až do ledna 2022, kdy mám dostat poslední splátku. :) Soudě dle zkušeností ostatních investorů z FB skupiny Investor na Benefi (doporučuji se přidat i po skončení platformy) by mi však většina úvěrů měla defaultovat dříve.

Bude zajímavé sledovat průběh splácení půjček. Investorům doporučuji stáhnout si od každé investice PDF, které spojuje investici s konkrétním dlužníkem. Naleznete ho v detailu každé vaší investice schované úplně dole pod splátkovým kalendářem (viz. obrázek).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vyvarujte se vkládání nerelevantních reklamních odkazů mimo téma. Komentáře čtu a klidně je začnu i mazat.